Prvi pomeni organizovane muzejske delatnosti u Beloj Crkvi datiraju još od 1877. godine, ali je prvobitno osnovan Gradski muzej u Beloj Crkvi, nakon rasformiranja i pripajanja vršačkom muzeju, ponovo otvoren 1954. godine.
Muzej se institucionalno nalazi u sastavu Narodne biblioteke Bela Crkva, čiji se zaposleni trude da očuvaju istorijski, kulturni, ali i vizuelni identitet grada.
Danas, Muzej u Beloj Crkvi baštini veliki broj predmeta podeljenih po vrsti materijala u trinaest zasebnih zbirki, što ovaj muzej čini kompleksnim tipom muzeja. Zbirke Muzeja u Beloj Crkvi planski se uvećavaju i danas, a u cilju da se bogata istorija Bele Crkve prikaze i sačuva sa svim finesama i u svim svojim oblicima. Likovna zbirka broji više stotina umetničkih radova nastalih u vremenskom okviru od polovine XVIII veka do danas, a čine je slike, grafike, crteži i skulpture. Među delima u zbirci, nalaze se radovi: Arsenija Petrovića, Simeona Mičina, Georgija Putnika, Petra Kubičele, Stojana Trumića; kao i savremenih autora: Ranka Vukeljića, Jovane Petković, Tereze Stamenković, Tamare Dragan, a od skora i Slobodana Savića. Pribavljanjem umetničkih dela, muzejska zbirka se uvećava, a planskim prikupljanjem kvalitet i značaj zbirke se unapređuju.
Narodna biblioteka je tokom novembra, zahvaljujući sredstvima koje je dobila u okviru projekta kod Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, od akademskog vajara prof. Slobodana Savića, otkupila skulptoralnu celinu “Beogradske priče” za zbirku muzeja.
Ovaj afirmisani umetnik je dugi niz godina radio kao profesor na Akademiji primenjenih umetnosti u Beogradu, a jedan je od osnivača katedre za konzervaciju skulpture. Izlagao je u zemlji i inostranstvu, u brojnim galerijama i muzejima, a živi i stvara u Beogradu.
“Skulptoralnu celinu “Beogradske priče” čini pet skulptura galerijskog formata izvedenih u bagremovom drvetu, koje sugerišu, u gotovo apstraktnim formama žensku figuru, a međusobno su postavljene u interakciji – dijalogu. Ova skulptoralna celina je deo serije radova “Svetlosne vertikale” koja je nastajala od 2012. godine” – rekao je istoričar umetnosti – kustos Muzeja u Beloj Crkvi Igor Vokoun.
Slobodan Savić je jedan od osnivača Vajarske kolonije Jasenovo i selektor na koloniji od njenog osnivanja. Brojne skulpture čiji je autor, nalaze se u parku skulptura na Karašu, a svojim višegodišnjim radom doprinosi kvalitetu kolonije i značaju koji kolonija ima za skulpturu u Srbiji.